اخبار بین المللی, سلول درمانی, طب ترمیمی اخبار بین الملل
شماره: 33671
1399/07/15 - 11:40
ارائه یک بستر مناسب برای کشت سلول های بنیادی بوسیله فوجی فیلم!

کمپانی FUJIFILM Irvine Scientific به تازگی اعلام کرده است که به تکنولوژی موسوم به Cellnest® دست یافته است که یک بستر چسبندگی پپتید نوترکیب است که چسبندگی بهینه ای را برای سلول های بنیادی و تکثیر آن ها ایجاد می کند.

به گزارش بنیان به نقل از news-medical.net، فناوری Cellnest بخشی از دستاوردهای کمپانی فوجی فیلم در راستای سرمایه گذاری این کمپانی در زمینه کاربردهای علوم زندگی و هم چنین مداخلات درمانی است.

بسترهای چسبنده، ماتریکس خارج سلولی را به خوبی شبیه سازی می کنند و در نتیجه شرایط مناسبی را برای چسبندگی، گسترش و در نهایت تمایز سلول های بنیادی فراهم می آورند. برخلاف ترکیبات مشتق از جانوران که می توانند نتایج غیر قابل پیش بینی و گاها نادرستی را در مطالعات ایجاد کنند، Cellnest با ایجاد یک فرمولاسیون شیمیایی و عاری از ترکیبات جانوری، نتایج یکدست و درستی را ارائه می دهند. این فناوری(Cellnest) برای هر نوع سلولی که به دومین  Arg-Gly-Asp(RGD) متصل می شود مناسب است. به عقیده محققین Cellnest به عنوان یک محصول عاری از مشتقات جانوری می تواند بستر مناسبی برای چسبندگی و رشد سلول های بنیادی مزانشیمی باشد که قصد استفاده از آن ها در بالین است.

پایان مطلب/

©2013 Royan Corporation. All Rights Reserved